.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مراسم بزرگداشت دکتر غلامرضا رحمدل در گيلان

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم بزرگداشت دکتر غلامرضا رحمدل گفت: دکتر رحمدل شهدای انقلاب را با هیچ چیز عوض نکرد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در گیلان، مراسم بزرگداشت دکتر غلامرضا رحمدل با حضور آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه، مدیران و مسئولین استان، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور گیلان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اشجری، 26 فروردین ماه در مسجد فاطمیه شهرستان رشت برگزار گردید.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این مراسم با برشمردن ویژگی های تهاجم نظامی و تهاجم فرهنگی و قیاس آن دو گفت: یک روز رزمندگان و دلاوران این سرزمین در میدانهای جنگ سینه های خود را آماج گلوله کردند و از این خاک اسلامی و کشور ولایی دفاع نمودند و نگذاشتند پای دشمن به این کشور باز شود و امروز نیز کسانی هستند که با قلم و بیانشان متعهدانه ایستاده اند تا از انقلاب و آرمانهای شهدا دفاع نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین اشجری ضمن تبیین شخصیت دکتر رحمدل ادامه داد: دکتر رحمدل از کسانی بود که سلاح قلم خود را برداشت و وظیفه انقلابی خود را تا آخرین لحظه عمرش به نحو شایسته ایفا نمود و به سنگر دانشگاه، عشق ورزید. رحمدل عاشق خدمت بود نه شیفته خدمت.

وی با بیان اینکه دکتر رحمدل ولایی و عاشق رهبرش بود افزود : رحمدل در پست های متعدد فرهنگی ادای وظیفه نمود. به روش و منش رهبر و نظام افتخار می کرد، عاشق ولایت بود و این در آثاری که از خود به یادگار گذاشته قابل مشاهده است. دکتر رحمدل عاشق کسانی بود که جانشان را تقدیم خداوند نمودند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با طرح این سوال که دکتر رحمدل رفت و وظیفه خود را انجام داد، حال ما چه وظیفه ای داریم اضافه نمود: بیش  از 500 کانال با امواج مسموم خود می خواهند ما را از آرمانهای انقلاب و شهدا دور کنند. و بین امام و امت فاصله بیندازند. شایعه می افکنند و توطئه می کنند. ماچقدر توانسته ایم این توطئه ها را خنثی کنیم و این نقشه ها را نقش بر آب نمائیم.
حجت الاسلام و المسلمین اشجری افزود: رسالت دانشگاهیان رسالت بسیار بزرگی است و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید راه و مسیر درست را بشناسیم گفت: با توجه به فتنه های انجام شده باید دانشگاهیان ، دانشجویان ، اهل قلم و اندیشه ، علما و صاحبان فکر، تنویر افکار نمایند. اما اگر کسی خود،راه را تشخیص ندهد واز مسیر صحیح فاصله گرفته باشد، چگونه می تواند دیگران را به راه درست بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را قطب نما و قبله نمای کشور و نظام نامید و ادامه داد: مقام معظم رهبری مسیر و جهت را معین می کنند و تنها با مسیر و جهت اوست که می توانیم به مقصد و مقصود برسیم.
وی با بیان اینکه خوش بحال آنان که بر اساس مواضع رهبر انقلاب موضع می گیرند افزود : در جریان فتنه سال گذشته دیدیم که چقدر برخی از بزرگان شجاعانه و به موقع سخن گفتند و بعضی نیز سکوت کردند و هنوز نیز روزه سکوت خود را نشکستند.
وی اضافه نمود: همه ما در برابرانقلاب این عطیه بزرگ خداوند به ملت ایران و پاسداشت ارزشهای آن موظف و مسئولیم و دکتر رحمدل این درد را احساس نمود و شهیدان انقلاب اسلامی و آرمانهای بلندشان را با هیچ چیز عوض نکرد.

غلامرضا رحمدل تحصیلات ابتدایی را در روستای محل زادگاهش گذراند . مقطع متوسطه را در دبیرستان مهدویه لنگرود،کارشناسی زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تربیت معلم،کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تهران و دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی را در دانشگاه تربیت مدرس در سال 1371 گذراند.

ایشان نزدیک به چهار دهه را با موفقیت پشت‌سر گذاشت. انتشار مجموعه‌های شعر شکفتن طوفان ، بال‌بال ثانیه‌ها ، مجموعه مقالات چشیدن دریا ، مجموعه شعر و مقالات گدازه‌های چاه و آه و چاپ سوم عروض ، همراه با تدریس ادبیات، او را به چهره‌ای فعال در عرصه ادبی ـ آموزشی مبدل ساخت که گیلان زمین به نامش می بالد. چرا که دکتر رحمدل شعر را وسیله ارتقای خود قرار نداد و دکترای ادبیات را با عشقی به شعر و ادب این مرز پرگهر به جوانان جویای نام بخشید و لحظه‌ای از آموزش و گسترش ادبیات فارسی باز نایستاد
.
غلامرضا رحمدل مرکز پژوهشی گیلان شناسی دانشگاه گیلان را راه اندازی نمود و اساتید فعلی گروه ادبیات دانشگاه های گیلان و آزاد رشت از شاگردان غلامرضا رحمدل هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.